Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

 

Betaling

BeyondCoffee ApS modtager betaling med Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro og Diners Club. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

 

Alle beløb er angivet i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

 

BeyondCoffee ApS bruger ePay's betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

 

Fragt

Vi afsender alle bestillinger med GLS hver tirsdag morgen (med undtagelse af myceliumsabonnementet, som afsendes med DAO). Hvis du bestiller inden mandag kl. 14:00, sender vi tirsdag morgen. På den måde forsøger vi at undgå, at din pakke strander i en pakkeshop henover weekenden. Leveringstiden er 1-2 dage fra afsendelse, forvent derfor en leveringstid på 2-7 dage, alt efter hvornår du bestiller.

 

Fragt med GLS foregår enten via pakkeshop eller omdeling.

Ved køb for mere end 200 DKK (inkl. moms), er der gratis fragt til din nærmeste GLS Pakkeshop. Ved køb for under 200 DKK, koster levering til GLS Pakkeshop 39 DKK (inkl. moms).

Ved køb for mere end 200 DKK (inkl. moms), koster omdeling til husstand med GLS 29 DKK (inkl. moms). Ved køb for under 200 DKK, koster levering med GLS Omdeling 49 DKK (inkl. moms).

 

Når du bestiller et Gro-sæt, mycelium eller dyvler bør du være opmærksom på at lægge myceliet eller dyvlerne i køleskabet hurtigst muligt efter modtagelsen. Vær også opmærksom på at afhente din pakke hurtigst muligt i din lokale pakkeshop, såfremt den er sendt hertil, eller hvis du ikke var hjemme ved omdelingen.

 

 

Reklamationsret

Der gives 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven.

Reklamationsretten giver ret til, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Reklamationsretten gælder altså for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationensretten gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet/ydelsen. 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved returnering og reklamations rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

 

BeyondCoffee ApS

Jægersborggade 35, kld. tv.

2200 København N.

kontakt@beyondcoffee.dk

 

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

 

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, som skal overføres til et andet kort end det der blev betalt med, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

 

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@beyondcoffee.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Abonnementsvilkår

Myceliumsabonnementet er et 1 års forudbetalt abonnement, der opsiges automatisk efter udløb. Det er således op til kunden selv at købe endnu et års abonnement, hvis dette ønskes. Med abonnementet fremsendes i alt 3x mycelieposer, med 3x2 stykker tape til Gro-Sættet samt 3x opskrifter med fire måneders interval. Kunden vælger selv om første levering ønskes hurtigst muligt efter bestilling eller efter en, to, tre eller fire måneder.

 

Ønsker kunden sit abonnement opsagt, før dets afslutning, kan kunden gøre dette ved skriftlig henvendelse på kontakt@beyondcoffee.dk. Kunden vil da få refunderet beløbet der økonomisk tilsvarer de/den forsendelse(r) der endnu ikke er afsendt. Hver forsendelse af et abonnement udgør 1/3 af prisen inkl. fragtomkostninger.

Ønsker kunden en allerede modtaget forsendelse refunderet, skal kunden - på egen regning - returnere pakken til virksomhedens adresse (findes nedenfor). For at få pengene retur, skal virksomheden have forsendelsen i hænde min. 14 dage før myceliets udløbsdato (fremgår af posen).

 

Abonnementspakkerne sendes med fragtfirmaet DAO. Fragtomkostninger for de tre pakker betales ligeledes forud. Prisen for de tre forsendelser er 105 kr. (inkl. moms).

 

Kunden har, ligesom med de øvrige varer købt på vores Webshop, 14 dages fuld returret fra modtagelse af den første vare, men i øvrigt under samme vilkår som de fremgår i afsnittet "Fortrydelsesret" ovenfor.

 

Virksomhedsinfo

BeyondCoffee ApS

Jægersborggade 35, kl. tv.

2200 København N.

E-mail: kontakt@beyondcoffee.dk

Telefon: +45 69 666 520

CVR-nr.: 36724129

 

 

Privatlivsbetingelser og samtykke

 

Samtykke ved køb 
Når du afgiver en ordre hos BeyondCoffee ApS, skal du indtaste personlige data som cvr-nr., navn, adresse, e-mail og eventuelt telefonnummer. I forbindelse med dit køb, giver du os samtykke til at opbevare dine data, samt til at bruge dem for at vi kan fuldføre vores forpligtelse overfor dig. 

Bliver data delt med tredjeparter?
 
Dine data kan blive delt internt i Beyond Coffee ifb. med afsendelse af varer, reklamationer, returneringer mv. 
Dine data bliver også delt med Visma Software A/S, med hvem vi har etableret en databehandleraftale. 
Dine personlige data kan blive delt med tredjeparter ifb. med markedsføring, og ellers kun hvis den valgte betalingsmetode kræver, at vi videresender information. 
Ingen personlinge data bliver solgt til tredjeparter. 

Hvilke data gemmes, og hvor længe? 
Vi gemmer relevant data så længe vi er ansvarlige i henhold til dansk regnskabslovgivning. For at beskytte dig mod svig, gemmer vi også din IP-adresse. 

Rettigheder til data 
I henhold til GDPR har du ret til adgang til de data vi har gemt om dig. Du har også ret til at få de data, vi har gemt, slettet. 

 

E-mails

Vi sender dig ikke uønskede mails. Vi sender dig kun relevante mails, der relaterer sig til din ordre. Du modtager kun vores nyhedsbrev, hvis du tilmelder dig det.


Håndtering af personlig data 
Hvis du mener, at vi ikke overholder vores forpligtelser i forbindelse med håndtering af personfølsomme data, kan du også kontakte Datatilsynet.